Total skuffelse

Katy Perry hadde hele 6 store hits på sitt forrige album, Prism, men på Witness er hun heldig om hun får fire små, og det er inkludert Swish Siwsh (feat. Nicki Minaj), Chained to the Rhythm (feat. Skip Marley) og Bon Appetit (feat. Migos), hvilke alle tre knapt nok har vært å høre på radioen i like stor grad som Roar, Birthday, Dark Horse og This is How We Do fra forrigeskiva. 

Om hun får en tredje radio-hit ut av dette tamme albumet tipper jeg på balladen Save as Draft, ikke bare på grunn av allsang- og grinefaktoren, men også på grunn av den solide teksten. Den fantastiske stemmen til Katy kommer også bedre til sin rett i denne låta, hvor følelsene ligger tjukt utenpå i stedet for masser av prosessering og teknisk perfeksjonisme. 

På sisteplata virker det som om produsenten har gått for en helhetlig mer sammensveisa produksjon i stedet for å fokusere på hits. Det hjelper lite når låtene er så uinteressante og tekstene platte. 

Katy ble forleden sammenlignet med Taylor Swift i media, men i så måte skuffet dette albumet totalt.